Skip to main content

Handelsbetingelser

1. Introduktion

Virello ApS, (”vi”, ”vores”, ”os”) er et selskab, hvis formål er salg af ydelser til private og virksomheder inden for sundhed, velvære og kost. Vi er registeret som anpartsselskab i Danmark med CVR-nummer 45612066.

Nærværende handelsbetingelser udgør sammen med abonnementsvilkårene aftalegrundlaget mellem Virello og dig som kunde.

Du kan altid kontakte Virello på kontakt@virello.dk

2. Hvad dækker abonnementet?

Dit abonnement giver adgang til sundhedsydelser såsom online lægeservice, fysioterapi, kiropraktor, psykolog og lignende, som nærmere beskrevet i dine abonnementsvilkår.

Abonnementet starter, den dag du bestiller det, og fortsætter indtil du eller vi opsiger det.Du kan altid finde de gældende abonnementsvilkår på virello.dk.

3. Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb op til 14 dage efter aftalen. Hvis du har brugt dit abonnement i perioden, skal du betale for det, du har brugt.

Fortrydelse sker skriftligt via formularen på www.virello.dk/fortryd eller pr. e-mail til fortryd@virello.dk

4. Ændringer i abonnementet

De første 6 måneder er du bundet af aftalen, men efter 5 måneder kan du ændre eller opsige dit abonnement med én måneds varsel.Virello kan også ændre abonnementet eller vilkårene med en måneds varsel.

Hvis du ikke ønsker at fortsætte, kan du opsige abonnementet. Abonnementet kan ændres både for alle og specifikt for dig:

Årsagen til generelle ændringer kan fx være:

Forbedring eller forringelse af ydelser hos en underleverandør
Tilføjelse af ydelser
Ydelser udfases
Store, uforudsete prisstigninger

Årsagen til ændringer der kun gælder for dig, kan fx være:

Du har haft et forbrug af ydelserne i dit abonnement, som overstiger det niveau, der med rimelighed kan forventes for en gennemsnitlig kunde.
Du har hyppige aflysninger af konsultationer uden rettidigt varsel.
Du har gentagne bookinger, hvor du ikke aflyser eller møder op.

Hvis der sker ændringer i din abonnementsvilkår, vil du modtage besked om ændringen på din registrerede e-mailadresse.

5. Opsigelse af abonnement

De første 6 måneder er du bundet af aftalen, men efter 5 måneder kan du opsige dit abonnement med én måneds varsel.

Virello forbeholder sig retten til at opsige abonnementet i følgende tilfælde:

Hvis det vurderes, at du misbruger abonnementet eller på anden måde væsentligt misligholder handels- eller abonnementsvilkårene
Hvis dit forbrug vurderes at være urimeligt højt i forhold til det gennemsnitlige brugsmønster
Hvis du ikke betaler abonnementet rettidigt

Ved misbrug eller anden væsentlig misligholdelse kan abonnementet opsiges med 8 dages varsel eller straks, afhængigt af situationens alvor.

Se i øvrigt punkt 9 (Fair use) i forhold til Virellos muligheder for opsigelse ved urimeligt højt forbrug eller misbrug.

Ved manglende betaling vil du modtage mindst én skriftlig betalingspåmindelse (rykker) med en betalingsfrist på minimum 10 dage. Hvis betaling stadig udebliver, forbeholder Virello sig retten til:

at opsige abonnementet med 8 dages varsel
at sende sagen til inkasso i overensstemmelse med gældende lovgivning

6. Pris og betaling

Du kan betale helårligt, halvårligt og månedligt.

Ved manglende betaling kan du få rykkere, og til sidst kan abonnementet ophæves og sendes til inkasso. 

Du kan betale via:

Kortbetaling
Apple Pay
Google Pay

Virello kan hæve prisen på dit abonnement. Hvis dette sker, får du besked mindst tre måneder før prisstigningen sker. Hvis du ikke accepterer den nye pris, kan du opsige abonnementet inden prisstigningen træder i kraft.

7. Dine personlige oplysninger

Vi bruger dine kontaktoplysninger for at oprette dig som kunde og kontakte dig vedrørende abonnementet. Vi sender ikke reklamer uden dit samtykke. Alle oplysninger om dig, dit helbred samt dit forbrug af Virellos ydelser behandles fortroligt.

Ved køb af abonnement hos Virello giver du samtykke til, at Virello må indsamle og behandle dine oplysninger.

Du skal selv sørge for, at oplysningerne er opdaterede. Du kan gøre det via virello.dk eller du kan kontakte Virello på kontakt@virello.dk

Se nærmere i vores Privatlivspolitik. Se også vores cookiepolitik.

8. Hvad dækker abonnementet ikke?

Dit abonnement dækker ikke helbredsproblemer eller lidelser, der var til stede, under udvikling, diagnosticeret eller havde givet symptomer før abonnementets start.

Det gælder fx tidligere rygproblemer, kroniske tilstande og degenerative forandringer – også selvom du ikke tidligere har fået behandling eller haft symptomer.

Hvis der opstår tvivl om, hvorvidt en lidelse er opstået før abonnementets start, kan Virello kræve dokumentation fra kunden – fx i form af en lægeerklæring. Det er Virello, der afgør, om en tilstand er omfattet i henhold til abonnementsvilkårene.

Følgende er desuden ikke dækket af abonnementet:

Behandlinger, hvor der ikke foreligger et konkret sundhedsfagligt behov
Hormonelle lidelser og ubalancer, herunder fx fertilitetsrelaterede problemstillinger
Følgesygdomme eller bivirkninger som følge af medicin, som kunden i forvejen er i behandling med
Kosmetiske eller ikke-medicinsk begrundede behandlinger
Behandlinger uden fagligt anerkendt evidensgrundlag eller godkendelse i Danmark, herunder visse alternative eller eksperimentelle behandlinger
Skader og lidelser, der er dækket af en skadesforsikring (fx ulykkesforsikring) eller en arbejdsskadeforsikring
Tilstande eller behov, som ikke er omfattet af det valgte abonnement

I dine abonnementsvilkår er det herudover beskrevet hvad der er dækket og ikke er ikke dækket for dit specifikke abonnement.

9. Fair Use

Formål med Fair Use

Virello tilbyder adgang til sundhedsydelser på abonnementsbasis for at sikre kunderne nem og fleksibel adgang til kvalificeret personale. Fair Use politikken er indført for at sikre, at alle kunder får en god og retfærdig oplevelse og for at undgå misbrug af ydelserne.

Rimelig brug af ydelser

Kunden forventes at anvende ydelserne i overensstemmelse med normal og rimelig brug. Følgende vilkår gælder:

  • Kontinuerlig eller overdreven brug af ydelserne, som overstiger det niveau, der med rimelighed kan forventes for en gennemsnitlig kunde, kan føre til, at Virello kontakter kunden for at drøfte behovet og eventuelt justere abonnementsniveauet.
  • Hvis kundens forbrug vurderes at være urimeligt højt i forhold til det gennemsnitlige brugsmønster, forbeholder Virello sig retten til at:
    • Begrænse adgangen til ydelserne midlertidigt eller permanent.
    • Tilbyde kunden et alternativt abonnement, der bedre afspejler kundens behov.
    • Opsige abonnementsaftalen med skriftligt varsel på 14 dage.

Definition af misbrug

Følgende betragtes som misbrug af ydelserne og kan føre til begrænsning eller opsigelse af abonnementet:

  • Hyppige aflysninger af konsultationer uden rettidigt varsel.
  • Gentagne bookinger, hvor kunden ikke aflyser eller møder op.
  • Forsøg på at omgå Fair Use politikken.

10. Force Majeure

Virello er ikke ansvarlig for manglende levering af ydelser, hvis dette skyldes forhold uden for vores kontrol.

Det gælder fx:

  • Naturkatastrofer (storm, oversvømmelse, jordskælv m.m.)
  • Brand, krig, oprør eller terror
  • Epidemier, pandemier eller andre offentlige sundhedskriser
  • Strejker, lockouts eller andre arbejdsmarkedskonflikter
  • Lovgivningsmæssige tiltag, myndighedsbeslutninger eller nedlukninger

Ovenstående liste er ikke udtømmende.

Hvis en force majeure-situation opstår, suspenderes Virellos forpligtelser i den periode, hvor hindringen består. Vi vil gøre vores bedste for at informere dig hurtigst muligt og forsøge at finde alternative løsninger.

Hvis force majeure-situationen varer i mere end 30 dage, har både du og Virello ret til at opsige abonnementet uden yderligere forpligtelser.

11. Lovgivning og Forsikring har forrang

Virellos abonnementsløsning er et frivilligt supplement til de offentlige sundhedstilbud og dine egne forsikringsordninger. Det betyder:

  • Hvis du er berettiget til en ydelse via det offentlige sundhedssystem (fx gratis psykologhjælp med henvisning fra læge), skal du som udgangspunkt bruge det tilbud først.
  • Har du en sundheds- eller ulykkesforsikring, der dækker det aktuelle behov (fx behandling hos fysioterapeut, psykolog, diætist m.fl.), skal du først undersøge mulighederne for dækning her.
  • Virellos ydelser træder i kraft, når du ikke har ret til hjælp gennem det offentlige eller din egen forsikring – eller hvis ventetiden/tilbuddet her ikke imødekommer dit behov, og du derfor vælger at benytte Virellos netværk i stedet.

Virello kan hjælpe dig med at vurdere, hvilken løsning der er relevant i den konkrete situation – men det er dit ansvar at oplyse os om eksisterende dækninger.

12. Tvister og Lovvalg

Denne aftale er underlagt dansk ret, uanset om kunden er en privatperson eller en virksomhed. Hvis der opstår uenighed mellem dig (kunden) og Virello, tilstræber vi at finde en mindelig løsning.

Kan parterne ikke nå til enighed, kan sagen anlægges ved de almindelige danske domstole med Virellos hjemting som aftalt værneting.

13. Ansvar og Begrænsning

Virello er ansvarlig for de ydelser, vi selv leverer, men vi fraskriver os ansvar for indirekte tab – uanset om kunden er en privatperson eller en virksomhed. Det omfatter bl.a. driftstab, avancetab, tab af data og andre følgeskader.

De abonnenter, der modtager behandling i Virellos netværk, er omfattet af den gældende lovgivning vedrørende klage- og erstatningsordninger inden for sundhedsvæsenet, herunder, men ikke begrænset til, den aktuelle version af lov om klage- og erstatningsadgang inden for sundhedsvæsenet. Det er den enkelte behandlers pligt at informere om muligheden for klage og erstatning.

Virello er heller ikke ansvarlig for forhold uden for vores kontrol (se afsnit om force majeure), eller for forhold som skyldes tredjepartsleverandører, fx behandlere eller underleverandører, medmindre andet er aftalt skriftligt.

Vores samlede erstatningsansvar kan ikke overstige det beløb, kunden har betalt for abonnementet i de seneste 12 måneder forud for den skadevoldende hændelse.

Der tages i øvrigt forbehold for tryk- og prisfejl på Virellos platforme.

14. Klager

Kontakt os gerne, hvis du har spørgsmål eller er utilfreds så skriv via virello.dk.

Er du ikke tilfreds med vores svar, kan du klage til: